Ledig part på Freddie fra 1. oktober

Der bliver en ledig halvpart til Freddie fra den 1. oktober. Som noget nyt vil bestyrelsen i Sevel rideklub bede interesserede om at sende en LILLE ansøgning eller en flot tegning om hvem du er og hvorfor du gerne vil have part på Freddie – I må gerne få far eller mor til at hjælpe.

Freddi er en Fjordhest som tidligere har været ansat på Hjerl Hede til at trække bagervogn. Han er nu rideskole hest, men har stadig sine nykker. De mange ture med bagervognen har slidt på knæene og derfor kan Freddie ikke bruges til spring. Det kræver derfor en lidt rutineret rytter at få Freddie op i galop, men det kan lade sig gøre.  Han kan til tider være svær at få ind ude fra marken, især når det er godt vejr, men gulerødder kan nu altid lokke, især når de er i en spand der kan rasle lidt.

Når man har en halvpart, så må man:

• Ride i weekender og helligdage når der ikke er stævner
  • Ride fast på Freddie når man har undervisning

Men man skal også deltage i weekendpasning af alle hestene hestene ca. 2 gange om måneden i en turnus, hvor man enten foder, lukker heste ud og  muger ud eller man muger ud, lukker hestene ind ude fra marken og fodrer dem. Det skal vi nok sørge for du bliver vist indtil du kan selv.

Det koster 250 kroner om måneden at have en halvpart, herudover skal man være medlem af rideklubben samt modtage undervisning.

Bestyrelsen skal have ansøgningen inden den 25. september, og vi vil så vælge den som vi tror passer bedst til Freddie. Ansøgningen sendes på mail til niels.kongsbak@icloud.com