Volten

Ridebanerne på Stubbegårdvej har helt fra gammel tid heddet "Volten". Arealerne hvor banerne ligge er ejet af Holstebro Kommune og stillet til rådighed for Sevel Rideklub. Det er Holstebro Kommune der slår græsset mens rideklubben selv vedligeholder hegn osv. samt ejer div. materialer herunder springmateriale.

Volten består af 2 dressurbaner, 20 x 40 og 20 x 60 samt en stor springbane.
NB! DET ER IKKE TILLADT AT SPRINGE PÅ DRESSURBANEN.
Derudover er det også tilladt at ride på græsarealerne i forbindelse med banerne.

Som aktiv medlem af Sevel Rideklub kan du frit benytte banerne på Volten hvis ikke disse benyttes til undervisning. Benytter man sig af springene skal man selv rydde dem ud til siden efter brug så de ikke står i vejen for græsslåning.

Det er IKKE tilladt at arrangere privat undervisning på klubbens baner uden om rideklubbens virke.

FHF